Brochure ‘Maatschappelijk meer bereiken door evalueren van projecten’ gelanceerd

Op vrijdag 23 maart werd de brochure ‘Maatschappelijk meer bereiken door evalueren van projecten’ gepresenteerd tijdens de ALV in het Louwman Museum te Den Haag. Projectgroep-lid Ronald Zoutendijk overhandigde de brochure aan FIN-voorzitter Rien van Gendt. ‘In dit museum is een tentoonstelling, genaamd: Blij dat ik rij’, aldus Zoutendijk. ‘Ik ben ervan overtuigd dat deze brochure de leden van de FIN helpt om meer maatschappelijk rendement te bereiken onder het motto: Blij dat ik presteer, want ik evalueer.’

Overhandiging brochure door Ronald Zoutendijk aan Rien van GendtFoto: Bertilla Rooduijn Fotografie

Steeds meer vermogensfondsen doen aan projectevaluatie of willen hiermee aanvangen. Met de publicatie van deze brochure ‘Maatschappelijk meer bereiken door evalueren van projecten’ wil de FIN dit verder stimuleren. Het eerste deel van de brochure gaat in op het belang van evaluatie (zoals verantwoording afleggen of kennis vermeerderen) en het tweede deel geeft een kijkje in de gereedschapskist van projectevaluatie-instrumenten.

FIN brochureDoel, definitie, doen, doordacht

De brochure toont aan dat evalueren niet ingewikkeld hoeft te zijn en dat ook kleine fondsen (grote) baat bij projectevaluatie kunnen hebben. Centraal gegeven hierbij is dat een manier gekozen wordt die past bij de omvang en werkwijze van het fonds.
Hierbij komen de ‘vier D’s’ om de hoek kijken: door het doel van project voor ogen te houden, te definiëren wat u precies wilt weten en doordacht te werk te gaan, kunt u de werkwijze van uw fonds verbeteren en maatschappelijk meer bereiken.

De FIN is de projectgroep en de fondsen die aan de brochure hebben meegewerkt zeer erkentelijk voor hun bijdrage aan de totstandkoming van deze brochure.

Bestel nu