ECSP Armoede Learning Event

Het ECSP organiseert 20 september 2017 van 13.00-18.00 het Armoede Learning Event voor filantropen en filantropische fondsen om hen te prikkelen en te inspireren tot nieuwe, meer effectieve manieren om armoede te bestrijden.

Manifest Filantropie en Giftenaftrek

Brief SBF aan Tweede Kamer: Giftenaftrek en Manifest Filantropie

Vacature Sint Laurensfonds

Sint Laurensfonds is op zoek naar een projectadviseur.

Bijeenkomst Corporate Foundations

In Nederland is een groeiend aantal Corporate Foundations actief. De directeuren/managers van deze Corporate Foundations kennen elkaar lang niet altijd, terwijl de fondsen toch veel gemeen hebben en een beter onderling contact veel voordelen kan hebben. Het kan bijvoorbeeld nuttig zijn om krachten te bundelen bij  belangenbehartiging naar de politiek als het gaat om fiscale regelgeving of om impact te realiseren door samen te werken.

Dit bleek ook uit een verkennend overleg in FIN-verband in april 2014 met als doel te verkennen of een Corporate Foundations Circle interessant zou zijn. Uit dit overleg bleek dat corporate foundations zowel specifieke kenmerken delen, zoals bijvoorbeeld het hebben van veel verschillende stakeholders, als specifieke problemen delen, zoals bijvoorbeeld de maximum aftrek in de VPB van € 100.000. De aanwezige fondsen gaven aan dat themabijeenkomsten met ruimte om te netwerken in een behoefte zouden voorzien.

Het Erasmus Centre for Strategic Philanthropy (ECSP) is een samenwerkingspartner van de FIN en is via Professor Lucas Meijs ook al in contact met een groep Corporate Foundations die geïnteresseerd is in kennisopbouw en –uitwisseling  over de inzet van medewerkers als vrijwilligers bij goede doelen.

De FIN en ECSP bundelen hun krachten nu en organiseren op dinsdagmiddag 27 januari 2015 een bijeenkomst voor Nederlandse Corporate Foundations, in de Erasmus Faculty Club in Rotterdam.

Aanvangstijd                             : 14.00 uur.
    Eindtijd formele gedeelte            : 17.00 uur.
    Informele borrel                         : tot 19.00 uur

Voor meer informatie en/of aanmelden: info@verenigingvanfondsen.nl

Hou de FIN-website in de gaten voor meer informatie over het programma. Naast inhoudelijke spreker(s), zal er ruimte zijn om meer over elkaar te weten te komen en om gezamenlijk de behoefte aan c.q. het nut van een Nederlandse Corporate Foundation Circle te identificeren. Na afloop is er tijdens de borrel tevens ruim de gelegenheid om elkaar beter te leren. Ter voorbereiding zullen wij de deelnemende fondsen vragen om in de komende weken een korte vragenlijst in te vullen en aan ons te retourneren.