ECSP Armoede Learning Event

Het ECSP organiseert 20 september 2017 van 13.00-18.00 het Armoede Learning Event voor filantropen en filantropische fondsen om hen te prikkelen en te inspireren tot nieuwe, meer effectieve manieren om armoede te bestrijden.

Manifest Filantropie en Giftenaftrek

Brief SBF aan Tweede Kamer: Giftenaftrek en Manifest Filantropie

Vacature Sint Laurensfonds

Sint Laurensfonds is op zoek naar een projectadviseur.

Publicatieplicht Stichtingen

Er is een nieuwe regeling in de maak die alle stichtingen verplicht om balans en staat van baten en lasten openbaar te maken via het Handelsregister.

De FIN heeft gereageerd op dit nieuwe wetsvoorstel van het ministerie van Justitie. Klik hier voor de PDF.

Voor meer informatie zie: http://www.internetconsultatie.nl/publicatieplicht_stichtingen

De verwachting was dat vermogensfondsen vanaf 2012 hun jaarrekening openbaar moeten maken door deze in te sturen naar de Kamer van Koophandel. Inmiddels is deze regeling tot nader order uitgesteld.