ECSP Armoede Learning Event

Het ECSP organiseert 20 september 2017 van 13.00-18.00 het Armoede Learning Event voor filantropen en filantropische fondsen om hen te prikkelen en te inspireren tot nieuwe, meer effectieve manieren om armoede te bestrijden.

Manifest Filantropie en Giftenaftrek

Brief SBF aan Tweede Kamer: Giftenaftrek en Manifest Filantropie

Vacature Sint Laurensfonds

Sint Laurensfonds is op zoek naar een projectadviseur.

Suzette de Boer nieuwe directeur FIN

Den Haag, 29 september 2015

Het bestuur van de FIN heeft in de bestuurs- vergadering van 24 september jl. besloten om Suzette de Boer (42) aan te stellen als nieuwe directeur van de FIN - de Vereniging van Fondsen in Nederland. Suzette de Boer vervult sinds januari dit jaar al de functie van directeur a.i. en zal per 1 oktober huidig directeur Rick Wagenvoort opvolgen.

Suzette de Boer studeerde (cum laude) af in Culturele Antropologie en Cultural Studies. Na een start in het bedrijfsleven (Atradius), liet zij zich naar Rusland uitzenden door Voluntary Service Overseas. Daarna werkte zij als programma directeur voor de Brits-Russische Downside Up, een NGO die de kwaliteit van het leven voor kinderen met het syndroom van Down verbetert.

Terug in Nederland deed ze onderzoek voor Instituut Clingendael en de OVSE-HCNM, en werkte vervolgens als projectadviseur bij Skanfonds, een van de grote FIN-leden. Daar zette zij zich in voor de algemene coördinatie van de Samenwerkende Fondsen voor Midden- en Oost-Europa.

In 2006 vertrok Suzette naar de VS, waar zij journalistiek werk deed voor o.a. Dagblad De Pers. In die krant deed ze ook verslag van haar ervaringen als vrijwilliger op het hoofdkantoor van Hillary Clintons presidentscampagne.

Sinds 2011 werkt Suzette voor de FIN. Suzette over haar nieuwe functie: ‘Ik kijk ernaar uit om me verder in te zetten voor deze bloeiende vereniging van ruim 330 leden. De FIN is een huis met vele kamers voor zeer diverse fondsen. Wat de FIN-leden bindt is meer dan het hebben van vermogen: het gaat juist om de maatschappelijke impact die bereikt kan worden. Ik verheug me erop samen met de leden, het bestuur en het bureau bij te dragen aan onze kerntaken: belangenbehartiging, kennisdeling, het bevorderen van een beleid van maatschappelijke verantwoordelijkheid en het onder de aandacht brengen van het belang van de civil society voor onze samenleving.’