Vereniging PhilanthroPassion

'Vereniging PhilanthroPassion'! Dat is de naam die afgelopen donderdag bekend werd gemaakt tijdens het openingsevent van de alumnivereniging Fundraising, Grantmaking and Sponsoring (FG&S) van Windesheim.

Vermogensfondsen in Vredespaleis

Op 6 april 2017 vond de FIN-Jaarbijeenkomst plaats in het Vredespaleis te Den Haag, met als gastheren de Carnegie-Stichting en Fonds Sluyterman van Loo.

Goede doelen vrezen gevolgen register

Artikel Goede doelen vrezen gevolgen register en interview met Joost van Lanschot over gevaren UBO-register voor ANBI's op BNR Nieuwsradio

Register tegen witwassen en terrorisme schaadt goede doelen

Interview met Joost van Lanschot in het Financieel Dagblad inzake de gevaren voor ANBI's van de Implementatiewet Uiteindelijk Belanghebbenden

Oproep SBF aan politiek: houd ANBI's buiten Implementatiewet Registratie uiteindelijk belanghebbenden

Reactie SBF (Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie) op het wetsvoorstel Implementatiewet Registratie Uiteindelijk Belanghebbenden (28-04-2017): het wetsvoorstel zou een uitzondering voor alle ANBI’s moeten bevatten.

Symposium en politiek café: 'Filantropie is onmisbaar in onze samenleving'

'Filantropie is onmisbaar in onze samenleving'. Onder die titel organiseert Goede Doelen Nederland, in samenwerking met Nederland Filantropieland, NOV (Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk), FIN (Vereniging van Fondsen in Nederland) en CIO (Interkerkelijk Contact in Overheidszaken) een symposium en politiek café op woensdag 12 april vanaf 16.00 uur in Internationaal Perscentrum Nieuwspoort Den Haag.

Tijdens het symposium wordt het Manifest 'Filantropie is onmisbaar in onze samenleving' door Johnny de Mol aangeboden aan 'politiek Den Haag'. Het manifest bevat aanbevelingen aan Tweede Kamerleden en het nieuwe kabinet en wordt ondertekend door een brede coalitie binnen de sector.

Laatste updates en meer informatie over het symposium en politiek café