ECSP Armoede Learning Event

Het ECSP organiseert 20 september 2017 van 13.00-18.00 het Armoede Learning Event voor filantropen en filantropische fondsen om hen te prikkelen en te inspireren tot nieuwe, meer effectieve manieren om armoede te bestrijden.

Manifest Filantropie en Giftenaftrek

Brief SBF aan Tweede Kamer: Giftenaftrek en Manifest Filantropie

Vacature Sint Laurensfonds

Sint Laurensfonds is op zoek naar een projectadviseur.

Themaspecial ‘Filantropie’

Deze special besteedt aandacht aan de stappen die de filantropische sector nu moet zetten om zich verder te ontwikkelen, te onderscheiden en zichzelf van een strategische plek in de toekomst te verzekeren. Tevens wordt ingegaan op het (grote) belang van de sector voor de maatschappij.

De volgende onderwerpen komen -naast een beschrijving van de sector- aan bod:

• Schenken & doneren
    • Fiscale voordelen
    • Transparantie & helderheid
    • Investeren

'De vermogensfondsen die er zijn worden steeds professioneler en zijn zichtbaarder in de samenleving', aldus FIN-voorzitter Rien Van Gendt (voorpagina en in een interview op p. 12).

Klik hier voor de themaspecial.