ECSP Armoede Learning Event

Het ECSP organiseert 20 september 2017 van 13.00-18.00 het Armoede Learning Event voor filantropen en filantropische fondsen om hen te prikkelen en te inspireren tot nieuwe, meer effectieve manieren om armoede te bestrijden.

Manifest Filantropie en Giftenaftrek

Brief SBF aan Tweede Kamer: Giftenaftrek en Manifest Filantropie

Vacature Sint Laurensfonds

Sint Laurensfonds is op zoek naar een projectadviseur.

Validatiestelsel Filantropie

25 april jl. werd de Tweede Kamer geïnformeerd over de voortgang van het validatiestelsel filantropie en nieuwe fiscale regelgeving voor filantropische instellingen.

In 2011 hebben de SBF en de rijksoverheid het convenant ‘Ruimte voor geven’ ondertekend. Hierin is onder andere overeengekomen dat in 2013 een validatiestelsel moet worden vormgegeven voor filantropische instellingen in Nederland.

Dit validatiestelsel moet voorzien in één gedragscode, één keurmerkstelsel en in door de branchepartners te onderhouden internetportalen waar burgers en andere geïnteresseerden informatie over de leden van de brancheorganisaties kunnen vinden.

Klik hier voor het Persbericht over 'Validatiestelsel Filantropie' van de SBF.

Klik hier voor de Brief Tweede Kamer: Filantropie.

Voor meer informatie, zie: www.rijksoverheid.nl