FIN-bureau zomersluiting 2017

Het FIN-bureau is van vrijdag 21 juli t/m vrijdag 4 augustus gesloten.

Vacature Sint Laurensfonds

Sint Laurensfonds is op zoek naar een projectadviseur.

Vacature FIN-bureau

De FIN - Vereniging van Fondsen is op zoek naar een office manager (21/24 uur). Datum in diensttreding z.s.m. (uiterlijk 28 augustus 2017).

Vereniging PhilanthroPassion

Vermogensfondsen in Vredespaleis

Op 6 april 2017 vond de FIN-Jaarbijeenkomst plaats in het Vredespaleis te Den Haag, met als gastheren de Carnegie-Stichting en Fonds Sluyterman van Loo.

Time for some change!

Geen vitale filantropische sector, zonder goed onderwijs

'Vereniging PhilanthroPassion'! Dat is de naam die afgelopen donderdag bekend werd gemaakt tijdens het openingsevent van de alumnivereniging Fundraising, Grantmaking and Sponsoring (FG&S) van Windesheim. Het bestuur tekende een intentieverklaring van oprichting en bestuurder Ilse van Dommelen vertelde: "Wij willen een mind-set op gang brengen dat onderwijs óók binnen de filantropische sector van belang is. Een laagdrempelig netwerk, dat is wat wij willen zijn voor alumnistudenten en -cursisten FG&S. Het opdoen van kennis en het delen daarvan, is van belang om de filantropische sector vitaal te houden."

Vereniging PhilanthroPassion wil bovenstaande uitdragen door het organiseren van evenementen voor de leden. Actuele onderwerpen, prikkelende sprekers en interactie staan hierbij centraal. Met als doel om up-to-date te blijven over filantropische onderwerpen en het kunnen bouwen en onderhouden van je netwerk binnen de sector.

Op deze feestelijke dag onderstreepte spreekster Denise Go-Feij het streven van de Vereniging PhilanthroPassion: "Je kunt het echt niet allemaal zelf uitzoeken, zeker niet als je geen of beperkte ervaring hebt, dus doe je kennis op tijdens een opleiding!"

Pascal de Vries deelde zijn kennis over fondsenwervende strategieën, waarbij de afweging tussen empathie en ratio centraal stond. Voor De Vries is het duidelijk: "Je laten leiden in je beleidsbeslissingen door empathie leidt in goededoelen land tot suboptimale uitkomsten. Niet doen dus!"

Na afloop van het openingsevent werd enthousiast gereageerd op wat de vereniging biedt. Meer weten over FG&S of over wat lid worden van PhilanthroPassion voor u kan betekenen? Vraag dan meer informatie aan bij Bert Sleijster (aj.sleijster@windesheim.nl).